Recenzija // TRIBUTE TO INDEXI // Toronto // 1. 12. 2012.

Prosle subote uvece, upravo na 94. rodjendan nekadasnje zajednicke, a odavno nam nepostojece drzave, YUgoslavije, u kultnoj rok dvorani OPERA HOUSE u Torontu, veca grupa mladih muzicara odrzala je KONCERT povodom 50. godina od osnivanja legendarnog, takodje na zalost odavno nepostojeceg benda – INDEXI. Bio je to ‘vokalno instrumentalni sastav’, kao se to nazivalo u doba socrealizma, iz centralnog dela X YU, i sam mesovitog nacionalnog sastava. I danas, nakon svih ovih godina, opravdano se mogu smatrati jedim od simbola nekadasnje, nesretno rastrgnute drzave – YUgoslavije, koja je imala izuzetno veliki broj kvalitetnih rok grupa, mada zvanicno deo istocne Evrope.

INDEXI su bili jedna od preteca, a kasnije i perjanica, rok csene nekadasnje YU, pa su ovaj OMAZ koji im je priredila ROK DIJASPORA apsolutno zasluzili. Interesantan detalj je paralela da su te iste, davne 1962. godine, osnovani i svetskom slavom ovencani – ROLINGSTONSI.

Ovaj koncert je odavno pripreman a dugo i najavljivan, kao nesto specijalno, najvise zbog cinjenice da u njemu ucestvuje 30 rok entuzijasta, okupljenih u projektu iz Kanade i Amerike. Nije prvi put da se okuplja ROK DIJSAPORA, ali su ovom projektu prisli sa najvise ambicija, a ocigledno i sa najvecom ozbiljnoscu. Publika je dosta ocekivala, ali se malo i pribojavala, pre svega zbog nepopularne cene ulaznica. Ipak, pravi ljubitelji van-vremenske muzike INDEXA, i postovaoci muzickog umeca najavljenih ucesnika programa, uvelicali su dogadjaj svojim prisustvom. Dvorana je bila elegantno popunjena, nesto preko 500 posetilaca, a atmosfera pozitivna jos i pre nego sto je svirka pocela. A nije pocela u strogo zakazno vreme – organiztori su resili da ispostuju i publiku koja je opravdano kasnila zbog saobracajnog zastoja izazvanog istovremenim nastupom jedne kanadske tinejdzerske zvezde. Divan gest, da se niko ne uskrati za svirku koju jedva docekali, a onima koji su dosli ranije malo odlaganje nije tesko palo.

A onda je krenulo, grunulo i grmnulo! Od prve note prvog takta, bilo je jasno da je pred svima prisutnima izvrsno vece! Kontakt sa publikom je odmah uspostavljen, vec se cuju uzvici odusevljenja, ruke su gore i peva se zajedno sa izvodjacima. Istovremeno i cvrsta i nezna svirka, sa bogatim aranzmanima, na bini je uvek 10-tak izvodjaca, koji se smenjuju tokom celog trajanja koncerta. Prodefilovalo je 30-tak izvodjaca, i nema mesta za navodenje svih imena, a nepravedno bi bilo izostaviti bilo koga. ‘Prosetali’ su nas kroz skoro celokupan bogat stvaralacki opus grupe INDEXI, od najranijih do poznijih numera, uz sve nezaboravne najvece hitove iz vremena Bratstva i Detinjstva. Bio je to SENTMENTALNI POLOM, predat publici punog srca i ciste duse. Mozda malo i nervoze, uz mnogo energije i zelje da sve bude perfektno. Obilje emocija, i na bini i u publici. Publika je prihvatila ucesnike i neopozivo primila poruku koja joj je upucena. Mogla bi se sazeti u parafrazi – “I posle INDEXA – INDEXI”! Svi su bili u transu, pljeskali, pevali a i malo plakali sve (od srece) vreme.

Za mene je posebno impresivna bila cinjenica da je vecina publike mladjeg uzrasta, nisu INDEXI bili grupa uz koju nisu rasli, ali su ih ocito roditelji ispravno muzicki odgajali. Ipak, znaju sve reci i pevaju iz sveg glasa! Ista situacija je bila i medju muzicarima na bini, vecina je bila premlada kada ih je ratni vihor naneo ovamo, nisu jos poceli ni ici na igranke i nisu mnogo ni culi za INDEXE. KONCERT je trajao duze od tri sata, a cinilo se da je prekratak, sve je proletelo kao jedan izuzetan, carobni tren. ROK DIJASPORA je na najbolji moguci nacin, na trenutak, uspela da od zaborava otrgne velicanstvenu grupu – INDEXE. Entuzijazam se vise nego isplatio, katarzu su doziveli i publika i izvodjaci.

Mozda treba napomenuti da je Dole Potpisani skoro pa generacija INDEXA, da je to bio jedan od njegovih najomiljenijih bendova, da ih je i licno poznavao i da im je organizavo kanadsku turneju 2000.-te godine. Treba jos napomenuti da je taj isti, Srdacno Vas, vise decenija stalni, uporni I nezaobilazni posetilac mnogih ROK KONCERATA i da se, bez lazne skromnosti, moze smatrati za kvalifikovanog izvestaca. Oni koji ga bolje poznaju, znaju i da je jako skrt na kompliementima, a pogotovu ih ne deli bez da su zasluzeni. Ovoga puta – kapa dole – pred izvodjacima i emocijama koje su nosile sve pred sobom. Bio je to po svemu IZUZETAN i NESTVARNO dobar koncert koji niko od ucesnika i publike sigurno nikada nece zaboraviti. Odgovorno tvrdim da danas nigde na planeti , pa ni na brdovitom Balkanu, NE POSTOJI grupa ljudi koja bi bolje otsvirala ovakav KONCERT! Najobjektivnije, ni najstroziji kriticar ovom ROK SPEKTAKLU nemoze pronaci ni jednu jedinu zamerku. Imali smo srecu prisustvovati maloj, ali vaznoj, svecanosti – nasa ROK DIJASPORA je DIPLOMIRALA! Ovoga puta u INDEX se upisuje cista desetka, uz zelju da ih uskoro vidimo i cujemo u novom kvalitetnom projektu! Talentom i muzickim umecem, dokazali su i pokazali da za to imaju ogroman potencijal.

Znacaj i izuzetnost dogadaja prepoznala je i kanadska drzavna televizija koja je nekoliko dana kasnije emitovala (CBC na ‘dnevniku’) prilog sa koncerta, u rublici “ONLY IN CANADA”. Samo u Kanadi i samo jedanput, fantasticno i briljantno, nezaboravno i neponovljivo… na ponos svih ucesnika, 01. decembar 2012. zauvek ostaje upisan velikim, zlatnim slovima u istoriji YU ROK DIJSAPORE severne amerike.

Dr.Agan Saponjic,
POKEP

Video samog kraja sa bine:

* Cijenjena publiko, za koji dan dolazi jos prica, slika, kao i video klipova.

Pratite Tribute Za Indexe: http://www.facebook.com/TributeToIndexi

VN:F [1.9.20_1166]
| GLASOVA +2 | Dobar Artikl Ili Ne? Reci Nam, Budi Svoj!
Recenzija // TRIBUTE TO INDEXI // Toronto // 1. 12. 2012., 100% based on 2 ratings

denis vidmar-plavi

Rodjen 27 januara 1983 godine u Zagrebu. Petrova bolnica. Odrastao u Velikoj Kladusi (BiH), Tianjin & Beijing (Kina), Saigon (Vietnam). 1999 dosao u Kanadu. Trenutno zivim u London, Ontario, Kanada - studiram Politicke Nauke. Za vise info, molim da mi se javite.

You may also like...

2 Responses

1. Borislava says: